Sunday, March 24, 2013

Plictiseală şi vreme rea - sau ce faci când n-ai de lucru?

Simplu! Te apuci de lucru manual.
De mult mă bătea gândul să-mi recondiţionez şaua de pe MTB, o Selle Italia SLR 165 la care ţin foarte mult (pentru că avem o relaţie de lungă durată şi pentru că-mi e foarte comodă). De la atâta pedalat, se rupsese pielea sintetică de pe ea şi după lipire nu rezista mai mult de o tură şi se dezlipea din nou.
Întâmplător mi s-a ivit ocazia să mai pun mâna pe încă o şa asemănătoare, un SLR TT, cu probleme similare, pe care voiam să o pun pe cursieră - era ocazia perfectă să mă joc umpic de-a manufactura.


Am procurat prin mijloace subversive o jachetă de piele maro deschis (cred că Brooks numeşte nuanţa asta "honey") care mi-a plăcut mult şi, nefiind vopsită prea intens, nu avea de unde să îmi lase culoare în colanţii de bicicletă şi în bazoane.

Primul pas a fost să curăţ şeile de pielea şi spuma veche. La TT a mers extrem de simplu, şi şaua a rămas impecabilă, după cum se vede şi în poze. La 165 a fost mult mai mult de muncă - spuma era mult mai ferm lipită şi s-a rupt în multe locuri, fiind nevoit să o iau la şmirghel şi lamă de ras.


După ce am curăţat şeile, am decupat pielea, cu aproximativ 1cm de surplus pentru margini, care urma să se plieze pe sub şa.
Iniţial am vrut să pun doar piele, fără niciun fel de burete sau spumă, dar m-am răzgândit, optând pentru un plus de comfort. Recunosc că am folosit ce-am avut prin casă, anume nişte burete/spumă de ambalat de 2 mm, care mi s-a părut potrivită ca şi consistenţă.
La 165, care urma să ajungă pe cursieră, am pus un strat simplu, iar la TT am pus două straturi pe zona de şezut unde intră în contact oasele bazinului cu şaua.



Lipiturile le-am făcut cu Bison Kit, cu care am avut în trecut experienţe foarte bune. Se aplică strat subţire pe ambele feţe, se usucă 10 minute după care se îmbină - lipirea se face instantaneu, deci nu prea este loc pentru greşeli.


Am aplicat mai întâi spuma, am decupat-o cu lama după conturul şeii, apoi am aplicat pielea, şi ca ultim pas, am întins pelea şi am lipit marginea pe dosul şeii.


Rezultatul este foarte arătos, după părerea mea, şi sper că va fi mai trainic decât husa originală de piele sintetică.

1 comment: